S-a dat startul lucrărilor la noua staţie de metrou a magistralei Pipera-Berceni şi, tipic românesc, acestea au debutat cu o pauză. Imediat după inaugurarea şantierului, muncitorii şi-au luat liber şi s-au odihnit. Între timp însă, traficul pe artera cu patru benzi a fost restricţionat pe o porţiune de 5 sute de metri. Chiar dacă lucrările au început cu o pauză, autorităţile spun că termenul de finalizare a lucrării nu o să fie depăşit.
Cu un început lent, staţia Tudor Arghezi va fi construită între staţia Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 de metrou, şi Şoseaua de Centură. Pe lângă devierea căilor de utilităţi aflate în trama stradală, lucrarea a mai debutat şi cu o pauză. Pentru că inaugurarea a fost una obositoare, un grup
de 4 muncitori a început să aşeze meticulos semnele de atenţionare pentru şoferi, în timp ce se formau deja coloane de maşini pe ambele sensuri de mers.
Însă, pentru felul în care au început lucrurile pe noul şantier, ne putem aştepta ca termenul de finalizare să fie depăşit, la fel cum s-a întâmplat şi în cazul metroului din Drumul Taberei. Pe hârtie, proiectul este unul măreţ. Noua linie de metrou va avea 1,6 kilometri şi va dispune de şase zone de acces pietonal, dintre care două vor fi situate pe partea opusă a Şoselei Berceni, fiind asigurată legătura printr-un pasaj subteran.
Tot în doi ani, în apropiere ar trebui să fie amenajată o parcare de tip park and ride cu 6 sute de locuri, pentru a fi folosită de toţi cei care vor să ajungă în centrul Capitalei şi folosesc ca mijloc de transport metroul.
Costurile investiţiei se ridică la 50 de milioane de euro. Dintre aceştia, 15 procente vin din fondurile Primăriei Sectorului 4, iar restul de 85%, din fonduri europene nerambursabile. Proiectul ar trebui să fie gata în 2023, însă, conform experienţei infrastructurii româneşti, întârzierile par deja să bată la uşă, după felul în care au început lucrările.