Asociaţia Pro Infrastructură atrage atenţia asupra faptului că reprezentanţii CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit la trenul exclusiv de zi, în timp ce pe trenurile de noapte călătorii au la dispoziţie doar un scaun.
Conform unei postări pe Facebook a celor de la Asociaţia pro Infrastructură, „Incompetenţa şi absurdul la CFR Călători atinge noi limite. Într-un comunicat demn de "ziua păcălelilor", CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit... la trenul exclusiv de zi Iaşi-Suceava-Timişoara (6:05-21:58 cu returul 6:49-21:46).
Asta în timp ce trenurile de noapte veritabile (precum 1862 Iaşi-Constanţa), care circulă exclusiv pe timp de noapte (22:30-6:36 cu retur 22:00-6:16), îşi forţează pasagerii să facă noapte albă pentru că oferă doar... loc pe scaun. De altfel, tot transportul "de noapte" la CFR Călători este într-o stare absolut catastrofală. Este o criză permanentă de vagoane de dormit şi cuşetă. Chiar şi acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decât unul sau două vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu săptămâni înainte.
Pe alte relaţii, CFR Călători nu oferă nici măcar întreaga gamă de servicii de noapte. De exemplu, singurul tren Bucureşti-Sighetul Marmaţiei nu are decât vagoane de dormit (scumpe), nu şi cuşete. În schimb, trenul 1757 Bucureşti-Suceava (23:25-5:49), cu potenţial de călători de "business", nu oferă vagoane de dormit, ci doar o singură cuşetă de 6 locuri (şi 5 vagoane cu scaune, tip salon, care forţează călătorii la o noapte albă pe scaun, iluminată de neoane).
Motivul? Nu sunt vagoane de dormit! Numărul de vagoane de dormit este sub 1/2 din necesar, iar la cuşete sub o treime. Aşadar, să iei cel puţin patru din aceste puţine vagoane de dormit şi cuşetă şi să le pui pe trenuri exclusiv de zi este o dovadă de incompetenţă crasă.