Băcăniile, renumite în Italia pentru că vând produse locale, au prins avânt şi în România. În pandemie, mulţi români au preferat magazinele de la colţul străzii care vând marfa ţăranilor, care desi este putin mai scumpă, este mai sănătoasă. Astfel, a crescut comerţul direct între fermier şi client, iar profitul băcăniilor aproape s-a dublat în ultimele luni.
Ovidiu Oltean deţine de mai bine de 6 ani o păstrăvărie ecologică la graniţa dintre judetele Cluj si Bihor. În pandemie a văzut greutăţile producători români şi a decis, în luna octombrie 2020, să deschidă o băcănie.
Ovidiu Cozea are o fermă de legume lângă Cluj şi de ani buni scoate pe piaţă conserve diverse. Pentru el, băcănia a venit ca o barcă de salvare.
Erno a deschis o băcănie în centrul Clujului şi lucrează cu peste 150 de producători locali. Mare parte dintre cei care iau trecut pragul, au rămas clienţi fideli.
Şi la Iaşi, băcăniile sunt la mare căutare. În pandemie, vânzările fermierilor au scăzut chiar şi cu 40 la sută, însă, odată ce şi-au expus marfa pe rafturi, aceata s-a vândut imediat.
Pentru acest producător care şi-a atestat tradiţional pastrama de porc coaptă, ceafa de porc şi slănina afumată, băcănia sa dovedit a fi cea mai bună alegere.
Proprietarii acestei băcănii din Suceava, şi-au dat seama că trebuie să-şi servească altfel clienţii ca să poată supravieţui.
Proprietarii spun că vor să-i ajute pe producătorii care îşi vând cu greu bunătăţile.
Odată cu pandemia, patronii de băcanii şi-au dat seama că online-ul este vital în aceste vremuri şi au început să îşi dezvolte site-urile şi paginile de social media.