Aeroportul C-tin Brâncuşi, departe de începerea lucrărilor

Aeroportul C-tin Brâncuşi, departe de începerea lucrărilor

Capitala ar putea avea un nou aeroport în anul 2024! Acesta ar trebui să fie situat în Sudul Bucureştiului şi să asigure un flux de 35 de milioane de pasageri anual. În plan este prevăzută construirea de spaţii comerciale, blocuri şi chiar a unui spital în proximitatea noului aeroport.

Aeroportul Constantin Brâncuşi din Sudul Capitalei ar putea asigura un flux de 35 de milioane de pasageri în fiecare an. De 6 ori mai mult faţă de capacitatea Aeroportului Internaţional Henri Coandă.

Noul aeroport ar veni şi cu o premieră. O pistă principală de 4000 de metri şi o alta de 2500 de metri, cu posibilitate de prelungire. Astfel, în România ar putea ateriza cu uşurinţă un avion ANTONOV 225 încărcat. Cel mai mare avion din lume are nevoie de o pistă specială de minimum 3 mii 500 de metri pentru aterizare atunci când este plin.

În construcţia aeroportului se vor implica şi firme româneşti, însă principalul contractor este o companie din Singapore. Aeroportul ar trebui să fie dezvoltat în trei faze. După finalizarea primei faze, capacitatea acestuia ar fi de 10- 12 milioane de pasageri, ca, într-un final, să fie pregătit pentru un flux de 35 de milioane de pasageri anual.

Proiectul Aeroportului este unul controversat. La mai bine de un an de când a fost inaugurat cu fast, nu s-a pus nimic la punct şi nu se ştie cât mai durează până ar putea începe lucrările. Autorităţile au dat doar un termen de finalizare… anul 2024. Rămâne de văzut acum dacă şi când se va decide începerea lucrărilor, însă este puţin probabil ca în doar trei ani să fie construit de la zero un aeroport, un spital,
clădiri de birouri şi blocuri.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt