Şcoala trebuie să fie făcută atractivă pentru elevi, astfel încât aceştia să prefere învăţământul organizat, a declarat la Prima News Radu Szekely, specialist educaţie.
„Poate nici denumirea Ministerului Educaţiei nu este cea mai potrivită, pentru că instituţia controlează doar sistemul de învăţământ, educaţia înseamnă mult mai mult”, a spus Szekely. El s-a referit la noile legi ale educaţiei şi a spus că acest pachet este doar fundaţia pe care vom construi în viitor.
„Ministerul doar propune, Guvernul aprobă, apoi decizia aparţine Parlamentului. Ce vom vedea azi e începutul procesului de adoptare a legii, sper că va fi modificată în Parlament, nu trecută prin procedură de urgenţă. Legea ar trebui doar să furnizeze un cadru pentru viitorul educaţiei”, a spus specialistul.
Educaţia nu înseamnă doar şcoală, vedem peste tot tineri needucaţi în lucrurile de bază, a subliniat Andreia Bodea, directorul Colegiului I.L.Caragiale, din Bucureşti.
„Trebuie umblat în primul rând în zona celor care formează profesorii şi învăţătorii. Unu la sută mai intră în învăţământ pentru că-şi doresc asta, iar la titularizare şi definitivat sunt subiecte din ce în ce mai uşoare. Cu toate astea, intră în învăţământ un procent de oameni care reamente ar fi buni în altă parte”, a spus Andreia Bodea. Ea consideră că presiunile exagerate pentru aflarea conţinutului legilor educaţiei au făcut ca oamenii să fie deja obosiţi de acest subiect.
Antropologul Alexandru Bălăşescu s-a declarat speriat de accentul pus în România pe performanţa individuală.
„Societatea de mâine are nevoie de oameni care să ştie să colaboreze pentru a ajunge la soluţii, nu de individualişti. Trebuie renunţat la acest sistem de performanţă care prepară olimpici în turnul de fildeş. Vor fi foarte multe lucruri automatizate şi oamenii trebuie să-şi dezvolte inteligenţa emoţională şi gândirea critică”, a spus Bălăşescu.