În cazul copilului care şi-a atacat profesoara cu un cuţit este vorba despre un comportament patologic, a declarat la Prima News psihologul Beatrice Busuioc, realizator al emisiunii Supernanny.
„Copilul acela este într-o suferinţă şi nu se pune problema unui comportament normal. El va primi un diagnostic, este o suferinţă care se duce în zona de psihopatie. Cei din jurul lui ar fi trebuit să remarce un asemenea comportament, care nu are cum să nu fie vizibil pentru o perioadă lungă de timp”, a spus Beatrice Busuioc.
Ea a adăugat că părinţii copilului ar fi intenţionat să-l ducă la psiholog, dar nu au făcut-o cel mai probabil de teama de a nu fi etichetat.
„Sunt tensiuni care pleacă din familie cu siguranţă. Avem şi un sistem educaţional precar. Este invalidat rolul profesorului. Dacă pe vremea noastră nu aveam voie să comentăm în faţa profesorului, acum părinţii sar la gâtul cadrelor didactice şi elevii îşi pierd respectul”, a subliniat realizatoarea Supernanny.
Ion Zoican, secretar general al FSLI, a precizat că violenţa e în creştere în şcoli şi trebuie găsită formula pentru a-i reda demnitate cadrului didactic.
„Am înaintat ieri Parlamentului un proiect legislativ mai vechi, care să dea mai multă autoritate cadrului didactic. Societatea trebuie să respecte cadrele didactice mai mult”, a spus Zoican.
Avocata Cristina Goata a precizat că elevul va răspunde penal ca un adult dacă se constată că a avut discernământ în momentul comiterii faptei.
„Dacă este încadrat la tentativă de omor, pedeapsa depăşeşte 3 ani, deci nu poate fi suspendată, dar există şi alte variante pentru minori. Iar dacă anchetatorii constată că el a gândit aceste lucruri, e clar că au fost premeditate şi situaţia lui se va agrava. Aceste lucruri se întâmplă din cauza sistemului, care este la pământ”, a adăugat Goata.
Ea a precizat că, la situaţia actuală din şcoli, ar fi de acord să fie controlaţi elevii la intrarea în şcoală şi să treacă prin detectoare de metale.
În şcolile româneşti lipsesc psihologii, care sunt necesari pentru elevi în special la vârsta adolescenţei, când schimbările sunt de multe feluri, a declarat Daniela Vasilescu, preşedintele Fundaţiei pentru Educaţie şi Vocaţie.
„Prezenţa unui psiholog la orele de dirigenţie din şcoală este absolut necesară”, a adăugat Vasilescu.