Legile Învăţământului, mai secrete decât secretele de stat

Legile Învăţământului, mai secrete decât secretele de stat

Proiectul legilor învăţământului rămâne un secret până şi pentru parlamentarii din comisiile de învăţământ ale celor două Camere ale Parlamentului, a declarat la Prima News Ştefan Pălărie, senator USR.

„Eu sunt în comisia de învăţământ a Senatului, nici colegii de la opoziţie nu au primit vreo formă a legii. E un guvern cu scandaluri de plagiat la nivel de premier şi de unii miniştri, deci toate semnalele arată că ai o vulnerabilitate şi tu nu faci un lucru normal – un dialog deschis cu partenerii din educaţie. Singura explicaţie că asistăm la aşa ceva este că se doreşte pe repede înainte adoptarea unor variante nocive, care să rezolve problemele de integritate ale unor politicieni. În plus, legea practic dublează numărul de angajaţi ai ministerului prin servicii deconcentrate”, a spus senatorul.

El a adăugat că ministrul învăţământului n-a venit nici după patru luni de mandat să-şi prezinte priorităţile mandatului, deşi a fost invitată de parlamentari.

„Vedem o totală respingere a oricărei forme de dialog. Salarizarea profesorilor şi alocările de fonduri sunt o problemă urgentă, în plus, o jumătate dintre profesori va ieşi la pensie în anii următori, iar cariera didactică nu este atractivă pentru tineri”, spune Pălărie.

„Precizarea prin legea educaţiei a unui salariu al debutantului, este un lucru încă în discuţie. E nevoie de salarizare adecvată pe măsura vocaţiei şi a importanţei profesiei noastre. Adică un debutant n-ar mai avea 2500 de lei, ci ar putea ajunge la 3900-4000 de lei. Altfel, în curând nu va mai fi cine să predea şi nici cui să predea”, a spus şi liderul sindical Alma Mater, Anton Hadar.

El a spus că sindicaliştii s-au întâlnit cu reprezentanţii Guvernului. Sunt mai multe schimbări în zona învăţământului universitar decât în cea de învăţământ preuniversitar. Acum ei adună propuneri, observaţii, dar la final tot ministerul decide. Pe noi cel mai mult ne-a interesat ca federaţia să aibă reprezentanţi în toate momentele importante şi structurile importante, consiliile facultăţilor, senatul universităţilor, în comisiile de etică, de finanţare”, a adăugat Hadar.

Afla mai multe despreeducatielegile educatieiusr
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt