Ne place sau nu Bucureştiul nu va fi prea curând un oraş verde, un oraş al transportului alternativ. Capitala va fi din ce în ce mai mult un oraş al pasajelor, al sensurilor unice şi al traficului aglomerat. Vom găsi mereu motive să nu ne dăm jos din maşină, poate de aceea în capitală sunt cam două maşini pentru fiecare locuitor, adică 4 milioane, la care se adaugă şi cei care îl tranzitează.
Da! Vorbim tot despre trafic şi pasaje şi poduri, şi vom mai vorbi - pentru că circulaţia în oraş este şi va fi eterna problema a capitalei.
O viziune este ceea ce lipseşte. Nu există nicio analiză a viitorului traficului în capitală. Pentru a avea inele rutiere funcţionale…
Inelul principal al Capitalei cuprinde Calea Văcăreşti, Şoseaua Mihai Bravu, Bd Iancu de Hunedoara şi Pasajul Basarab.
Este un traseu care ar trebui să ajute şoferii să parcurgă rapid o mare parte a oraşului. Nu este funcţional pentru că nu exIstă un sistem de management al traficului.
Traversarea oraşului, de la Piaţa Sudului spre Cartierul Cotroceni, peste pasajul Basarab, pe traseul inelului central, poate fi foarte frustrantă. Ar trebui să fie un parcurs lin şi relativ rapid. În schimb, durează 60 de minute.
Sunt 12 kilometri doar de la Piaţa Sudului la Pasajul Victoriei. Pe care îi faci, cu noroc, în 40 de minute. 12 kilometri alcătuiţi din dopul creat la Distor, la pasajul şi la podul peste Dâmbovişa visate de primarul Negoiţă, dar inexistent, de omida autoturismelor de la Piaţa Muncii până la Piaţa Iancului şi, în final, şezătoarea de la Pasajul Victoriei.
Dar în ciuda optimismului afişat, mai este mult până departe. Pasajul Berceni, parte a unui alt inel de circulaţie, este o eternă problemă. La fel de tristă este şi problema pasajelor a căror recepţie nu s-a făcut nici după 12 ani.