Pasaj inaugurat cu mare fast

Pasaj inaugurat cu mare fast

Inaugurare cu mare fast, astăzi, pe centura Capitalei. Pasajul Mogoşoaia a fost dat în folosinţă în prezenţa ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, a premierului Florin Cîţu şi a ministrului de Interne, Lucian Bode. Specialiştii spun că este o „gură de oxigen” pentru traficul bucureştean, însă mai sunt extrem de multe probleme de rezolvat.

800 de metri - atât are pasajul rutier suprateran - care mută actuala Şosea de centură a Capitalei cu cele 4 benzi, peste sensul giratoriu de la intersecţia cu DN1A - Mogoşoaia, dat în folosinţă în prezenţa oficialilor.

Licitaţia pentru pasajul Mogosoaia a început în 2017. După un an, în octombrie 2018, s-a semnat contractul. Iar lucrările, efectiv, au început în aprilie 2020.

Şi premierul Florin Cîţu a fost prezent la inaugurare. Abia a reuşit să-şi susţină discursul, printre claxoanele şoeferilor care treceau prin zonă şi care ştiau de prezenţa oficialilor.

Practic, finalizarea Pasajului Mogoşoaia asigură fluidizarea circulaţiei pe Centura de Nord a Capitalei.

Problemele nu se termină, însă, în zona metropolitană a Bucureştiului. Aproximativ 100 de kilometri are inelul de autostradă din jurul Bucureştiului - care pare un nesfârşit şantier.

Centura Capitalei - sau autostrada a0 - este împărţită în două segmente- Nord şi Sud şi este un imens şi nesfârşit şantier. Segmentul Sud este împărţit în 3 loturi - toate în execuţie - cu termen de deschidere în 2023. Segmentul Nord are 4 loturi. 2 sunt în execuţie DN1 Corbeanca - DN2 - Afumaţi şi DN3 la Cernica - care face legătura cu Autostrada A2. În schimb, porţiunea dintre DN3, în zona localităţii Cernica şi A2 şi DJ601 - DN1, în Corbeanca - sunt încă în licitare. Costul total pentru pasajul mogoşoaia, prevăzut în contract, este de 6 milioane 800 de mii de euro. Pentru toate proiectele de pe centura capitalei preţul estimat este de 1 miliard 76 de milioane de euro.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt