Inspector şcolar Giurgiu: Cifrele privind alfabetizarea spun povestea tristă a unui judeţ în care educaţia scăzută şi sărăcia se împletesc

Inspector şcolar Giurgiu: Cifrele privind alfabetizarea spun povestea tristă a unui judeţ în care educaţia scăzută şi sărăcia se împletesc

Cel mai mare accent trebuie pus pe educaţia adulţilor, în cadrul proiectului A Doua Şansă pentru cei care au abandonat şcoala, a declarat la Prima News Florentina Găină, inspector şcolar general adjunct în Giurgiu.

Despre cifrele INS care arată că unul din doi locuitori din Giurgiu nu are nici opt clase, Florentina Găină a spus că „cifra e năucitoare şi spune povestea tristă a unui judeţ în care educaţia scăzută şi sărăcia se împletesc”.

Inspectorul şcolar a precizat că în Giurgiu este în curs de implementare educaţia pentru adulţi, în special învăţământul la seral, care s-a triplat în ultimii ani. „Nu şcoala trebuie să fie uşoară, ci inserţia pe piaţa muncii trebuie să fie uşoară”, a subliniat Florentina Găină.

„Extrem de grav este că peste 40 la sută din populaţie are patru clase. Vom avea o ţară cu muncitori necalificaţi şi vom începe să avem o mare problemă economică”, a declarat Viforel Dorobanţu, directorul şcolii Curcani, din Călăraşi.

„Dacă nu ne dăm seama că în educaţie stă soluţia, totul e degeaba”, a adăugat Dorobanţu. Directorul şcolar a precizat că problema violenţei în şcoli nu poate fi rezolvată doar de către profesori şi consideră că este necesară prezenţa unui numă dublu de consilieri şcolari.

Cât despre faptul că şcoala lui este un model de educaţie în România, Viforel Dorobanţu a explicat că orice unitate de învăţământ poate modifica programa, dacă cere acordul ministerului.

Vladimir Alexandrescu, purtătorul de cuvânt al INS a precizat că cifrele privind educaţia în România nu sunt cele mai rele din istorie şi că analfabeţii sunt preponderent în populaţia mai vârstnică.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt