România produce maşini pe bandă rulantă zilnic, iar procesul de fabricare devine din ce în ce mai uşor. Realitatea virtuală îi ajută pe ingineri să observe care sunt problemele unei maşini chiar înainte să fie fabricată. Au nevoie de o pereche de ochelari 3D cu ajutorul cărora au ocazia să vadă toate detaliile, inclusiv piesele motorului sau materialul pentru tapiţerie.
Rapiditatea cu care a avansat tehnologia îi ajută acum pe ingineri să producă maşini în mediul virtual. Conceptul de CAVE este nou în România, iar implementarea lui a durat ani buni, dar…a meritat.
Constructorii de maşini ajung în camera tehnică acolo unde, cu ajutorul ochelarilor, se pot simţi exacat ca într-o maşină reală.
În spatele acestor machete 3D se află însă multă muncă, dar şi multă aparatură inovatoare.
După ce inginerii fac verificare pe maşina proiectată 3D, planul este trimis la uzină acolo unde este produs
automobilul. Următorul pas este testarea zgomotelor. Totul se face într-o cameră în care liniştea este desăvârşită. Aici inginerii îşi pot da seama dacă există anumite probleme la motor sau la ventilaţie.
După aceea urmează plimbarea pe piste. Aici maşina este testată pentru drumuri inundate, gropi sau denivelări.
La sigurul centru de testare din România se fac într-un an 8 milioane de kilometri care sunt echivalenţi cu ocolul
pământului făcut de 200 de ori. În acelaşi timp, sunt 450 de mii de ore de teste care echivalează cu utilizarea unui vehicul timp de 52 de ani.