O maşină fără şofer, proiectată de către un grup de oameni de ştiinţă de la Universitatea Oxford din Marea Britanie, a efectuat primele probe. Poligonul de testare a fost unul ieşit din comun: o rafinărie din Germania, unde a fost amenajat un traseu destul de complicat.
Autoturismul, numit OXBOTICA - de la Oxford şi robotica, a parcurs aproape 200 de kilometri pe teritoriul uriaşei rafinării din nord-vestul Germaniei. Pe toată periopada cursei, maşina a rulat în sistem autonom. Totuşi, din motive de siguranţă, pe locul şoferului s-a aflat o persoană, care putea interveni imediat dacă autoturismul nu respecta traseul.
Autoturismul a parcurs destul de lin pe culoarele înguste ale instalaţiei industriale, a trecut prin intersecţii aglomerate şi a testat mai multe feluri de teren, nu doar asfalt. Maşina a fost pe traseu atât ziua cât şi noaptea şi experţii care au monitorizat-o au încercat să reproducă fidel condiţiile de trafic dintr-un oraş.
Potrivit specialiştilor, astfel de vehicule autonome pot îmbunătăţi siguranţa pe şosele şi pot asigura o călătorie fără probleme. Software-ul maşinii poate fi adaptat oricărei alte maşini şi poate funcţiona fără ajutorul GPS sau al altor aplicaţii asemănătoare.