De când Photoshop şi filtrele ne fac viaţa mai uşoară, proverbul ”baba suferă la frumuseţe ” pe care ni-l spuneau
bunicii nu mai este atât de relevant. Există însă şi state care încearcă pe cât de mult posibil să promoveze naturaleţea.
Unul dintre ele este Norvegia,care a impus o nouă măsură împotriva standardelor nerealiste de frumuseţe.
Cu doar câteva clickuri, oricine poate fi perfect! Nu este însă şi adevărat. Din cauza faptului că majoritatea imaginilor-
postate pe reţelele sociale sunt editate şi promovează standarde nerealiste de frumuseţe , din ce în ce mai multe
persoane ajung să aibă probleme în viaţa reală , comparându-se cu ceva ce nu există în realitate.
Astfel că, de acum, în Norvegia, imaginile retuşate sau editate în reclamele comerciale trebuie să includă o notificare. Acest aspect se referă la modificări aduse formei şi dimensiunii corpului, precum şi ale pielii persoanei descrise în reclamă. Măsura vizează în special influencerii de pe reţelele sociale şi are ca scop creşterea gradului de conştientizare că adesea ce vedem pe internet nu reprezintă corpul natural al unei persoane.
Câştigătoare a titlului ” Miss Internaţional România”, AdaMaria Ileana ne povesteşte despre ce ar înseamna
implementarea acestei măsuri pentru ea şi la noi în ţară.
Ada ne mai spune şi despre aşteptările pe care le au oamenii de la un model. Pe scurt, perfecţiune.
Norvegia nu este prima ţară care impune astfel de măsuri. În 2017, Franţa a impus o lege similară, iar cei care nu o
respectă pot fi amendaţi cu până la 42,000 de euro.