Comisia Europeană a prezentat miercuri cel mai ambiţios plan al său de combatere a schimbărilor climatice şi a stabilit cum cele 27 de ţări ale Uniunii Europene pot îndeplini obiectivul comun de reducere a emisiilor nete de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030 faţă de nivelurile din 1990. Reacţiile oficialilor europeni, liderilor din industriile europene şi reprezentanţilor unor asociaţii europene privind mediu nu au întârziat să apară. Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile a declarat că interzicerea comercializării autoturismelor noi diesel şi pe benzină începând din anul 2035 nu este o soluţie raţională, în timp ce Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian a transmis că noile taxe europene care urmează să fie impuse acestui sector sunt contraproductive.
Ministrul german de finanţe, Olaf Scholz, a declarat că pachetul climatic Fit for 55 răspunde provocării secolului, care este reprezentată de schimbările climatice.