Vinul românesc a făcut faţă pandemiei

Vinul românesc a făcut faţă pandemiei

Producătorii de vinuri au simţit din plin forţa pandemiei. Odată cu închiderea restaurantelor, vanzările au scăzut abrupt. Însă au găsit soluţia şi majoritatea s-au mutat în online. În Braşov şi Timişoara, de exemplu, în perioada sărbătorilor, producătorii au reuşit sa vândă vinuri mai scumpe şi mai bune calitativ. În Alba, viticultorii au reuşit sa se salveze de la faliment vânzând vin la doză, dar şi cocktailuri pe bază de vin. Chiar dacă la nivel naţional, vânzările au scăzut cu 30 la sută, exporturile au fost mari. Vinul românesc s-a vândut cu succes în toată Europa şi chiar şi în Japonia.

Pandemia a schimbat cu totul stilul de viaţă al românilor. S-a schimbat chiar şi mentalitatea privind consumul. Acum, consumăm mai puţin, dar mai bun.

În alt colţ de ţară, în Banat, viticultorii sunt şi ei mulţumiţi de vânzările din perioada sărbătorilor. Ei spun că, deşi a fost un an de criză pentru tot ceea ce a însemnat Horeca, vânzările de vin nu au scăzut. Şi aici cramele s-au orientat spre online, dar şi spre magazine astfel încât, faţă de anul trecut, nu s-au
înregistrat pierderi. Dimpotrivă, calitatea vinului, cea mai bună din ultimii 30 de ani a a fost cea care a dus la reducerea pierderilor.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt