România este statul membru UE unde vânzările online ale companiilor au înregistrat cea mai puternică scădere în 2021 comparativ cu 2020, în condiţiile în care la nivelul UE vânzările online ale companiilor au crescut ca urmare a pandemiei de coronavirus şi a restricţiilor de deplasare, arată datele publicate marţi de Eurostat.
Anul acesta, 19% dintre companiile din UE cu cel puţin 10 angajaţi au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puţin 1% din cifra totală de afaceri, în creştere cu un punct procentual comparativ cu 2020 şi cu şase puncte procentuale mai mult decât în 2010.
În România, doar 12% dintre companiile cu cel puţin 10 angajaţi au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puţin 1% din cifra totală de afaceri. Şi mai grav, vânzările online ale companiilor româneşti au scăzut comparativ cu 2020, când 18% dintre companiile româneşti cu cel puţin 10 angajaţi au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puţin 1% din cifra totală de afaceri. Este vorba de cea mai importantă scădere înregistrată în rândul statelor membre.
agerpres.ro