Cozile mari in aeroporturi si zborurile întârziate sau anulate sunt cele mai frecvente cauze ce fac sa sufere transporturile
aeriene. Situaţia din România nu este singulară şi este rezultatul unui şir de evenimente produse la nivel european, care includ lipsa de personal, şi revenirea traficului la nivelul dinaintea pandemiei. Reprezentanţii aeroporturilor din ţară şi
patronatele din industria ospitalităţii s-au întâlnit în sudul litoralului, pentru a stabilii strategiile şi viziunea comună pentru a depăşi impasul în care se află în acest momentul turismul românesc si transportul aerian.
De la începutul anului şi până în prezent, 7.000 de zboruri au fost întârziate mai bine de 30 de minute sau au fost anulate -
adică 15% din totalul curselor de pe Otopeni. Lipsa pilotilor sau însoţitorilor de zbor, face dificila menţinerea orarului de zbor pentru avioane. Pasagerii trebuie să aştepte mai mult ca să urce în avion si să plece, si-n acest fel apar întârzierile şi anulările.
In tot acest haos, companiile low cost anunta scumpiri peste scumpiri. Cele mai multe dintre firmele low-cost care sunt
preferatele turistilor romani anunta cresteri in procente, de doua cifre.
Turismul este primul care sufera, cand avioanele sunt perturbate in fiecare zi. In mijlocul verii, 1 din 3 zboruri a fost
afectat de-ntarzieri sau anulari. Pe Litoralul romanesc, cifrele sunt in cadere libera. Aeroportul din Kogalniceanu anregistrat 5o de mii de pasageri - de 3 ori mai putini fata de alti ani.
Constanta vrea sa aduca pe aeroprt zboruri interne de la Iasi, Suceava Arad si Timisoara.