Construcţia Golden Gate-ului României, podul peste Dunăre de la Brăila, începe să prindă contur. S-a ajuns la jumătatea lucrării. Astăzi au fost montate cablurile care vor susţine partea principală a podului. Vorbim de cea mai mare investiţie de infrastructură realizată în România în ultimii 30 de ani.
Podul suspendat peste Dunare, ce va lega zona Braila Galaţi de Tulcea şi care face legătura între Moldova,
Muntenia şi Dobrogea, este un proiect uriaş. Costurile sunt pe măsură. Jumătate de miliard de euro. Astăzi firele
metalice care vor susţine întreaga construcţie au început să fie trase de o parte şi de alta a fluviului. Abia apoi va fi montată şi pasarela.
Firele din oţel folosite vin tocmai din Japonia. Sunt proiectate să reziste 150 de ani. Cântăresc 7 mii de tone, iar lungimea lor totală este de 81 de mii de kilometri.
La pod lucrările sunt în grafic. Nu însă şi la drumurile de legătură. Abia de curând s-au încheiat exproprierile în zonă.
În total, proiectul presupune contrucţia unui tronson de 23 de kilometri. Lungimea efectivă a podului va fi de aproximativ 2 kilometri. În rest sunt căi de acces, viaducte şi un nou drum între Brăila şilocalitatea tulceană Jijila. Lăţimea totală a podului va fi de 31 metri şi va avea 4 benzi auto şi 2 pietonale. Oficial, lucrările se vor încheia în 2023.