63 de milioane de tone de mărfuri au intrat şi au ieşit din România prin cel mai mare port pe care îl avem la Marea Neagră. Ponderea o deţin cerealele, urmate de petrol, minereuri şi combustibili minerali solizi. Deşi foarte multe segmente ale economiei au avut de suferit din cauza pandemiei de coronavirus, cifrele arată că traficul de mărfuri din Portul Constanţa nu a fost lovit de criză, ci a înregistrat o creştere de 14 %.
După 11 luni de activitate, autorităţile din port au tras linie iar surpriza a fost uriaşă. România a derulat mărfuri pe cale maritima într-un ritm nemaivăzut până acum. Cifrele traficului naval sunt dincolo de orice aşteptări.
În ciuda pandemiei care a îngheţat multe domenii economice, importurile şi exproturile economiei româneşti prin portul Constanţa au continuat să urce.
Estimările Minsterului Agriculturii arată că România a produs anul acesta mai bine de 3o de milioane de tone de cereale. Ţara noastră este în acest moment cel mai mare exportator de cereale din UE, urmată fiind de Franţa. Exporturile masive pe cale maritimă au generat investiţii mari în instalaţiile de încărcare, portuare.
Acesta este doar un terminal însă Constanţa are câteva astfel de firme care operează nave cerealiere. Au crescut
semnificativ şi cantităţile de petrol brut, combustibili minerali solizi şi minereuri tranzacţionate. Un singur terminal
specializat pe minereu încarcă sau descarcă 2.ooo de tone în fiecare oră.
In ceea ce priveste criza mondiala a containerelor, oficialii Portului Constanţa spun că nu-i afectează aşa tare, cel puţin deocamdată. Scăderea ar fi sub 2 puncte procentuale.