Dezvoltată cu ajutorul fondurilor europene, Oradea a atras în ultima perioadă numeroşi investitori dar şi multă forţă de muncă. Astfel, a crescut şi numărul maşinilor care circulă prin oraş iar locurile de parcare au devenit şi ele o problemă. Asta şi din cauza indolenţei unor şoferi care refuză să parcheze în parcările supraetajate şi preferă locurile de staţionare aflate chiar în buricul târgului. Pentru a-i descuraja să mai facă acest lucru, municipalitatea a înfiinţat parcări roşii, unde preţul e de 8 lei pe oră.
În ultimul deceniu, Oradea s-a dezvoltat enorm cu ajutorul fondurilor europene. Peste 600 de milioane de euro au fost atrase, sumă cu care au fost renovate clădirile de patrimoniu, a fost modernizată infrastructura rutieră, iar spitalele au fost aduse şi ele la standarde europene. S-a dublat însă şi numărul de maşini, traficul la orele de vârf fiind uneori un coşmar. Probleme sunt şi cu locurile de parcare, în special în zonele centrale din oraş.
În tot acest timp, prin parcările supraetajate construite în ultima perioadă în centrul urbei, de multe ori bate vântul, deşi preţul unui tichet de o oră este de 3 lei. Pentru a schimba situaţia, municipaliatea a decis ca din acest an să înfiinţeze locurile de parcare roşii, pe toate străzile aglomerate din oraş, care se află în vecinătatea unor parcări subterane sau supraterane. Din 2022, pe acestea se poate staţiona doar o oră, costul fiind de 8 lei. Măsura a strânit nemulţumirea şoferilor.
Momentan, noile locuri de parcare de culoare roşie sunt semnalizate doar prin indicatoare, urmând ca după
terminarea sezonului rece să fie trasate şi pe asfalt.