Mai multe ţări intervin în preţul combustibilului

Mai multe ţări intervin în preţul combustibilului

Preţul combustibilului a crescut la niveluri istorice în toate ţările din lume. Aproape toate naţiunile sunt afectate de
această creştere care a început la jumătatea anului trecut şi s-a accelerat în ultima lună. Mai multe guverne au decis să
adopte măsuri pentru a ajuta populaţia şi economia să facă faţă noilor preţuri. Iată câteva exemple care, de ce nu, ar
putea fi aplicate şi la noi în ţară.

În Spania, preţul combustibilului a crescut în ultimul an cu peste 80 la sută. Jumătate din această scumpire este legată
de criza energetică provocată de războiul din Ucraina. De exemplu, în martie anul trecut, motorina era 1 euro şi 10
cenţi, anul acesta ajunsese la 1.49, iar acum este 1.87 de cenţi.

Spaniolii au aşteptat acest moment şi acum fac plinul, pentru a simţi cu adevărat în buzunar economia.

Soluţia subvenţionării directe a preţului la pompă este aplicată de pe 1 aprilie şi în Franţa. Până pe 30 iulie, toţi
francezii vor plăti cu 15 cenţi mai puţin pentru fiecare litru de motorină sau benzină cumpărat.

Totuşi, majoritatea ţărilor care au decis să intervină în preţul final al combustibilului au ales varianta scăderii taxelor şi
accizelor incluse în acesta. Polonia, de exemplu, a redus TVA ul de la 21 la 8 la sută. Germania obţine o reducere de
30 de cenţi pentru litrul de benzină din reducerea accizelor. La fel şi Irlanda.

Un exemplu special este Noua Zeelandă. Aici, pe lângă reducerea de accize, guvernul condus de Jasinda Ardern a
decis aplicarea unor măsuri adiacente, cum ar fi înjumătăţirea preţului transportului în comun sau scăderea taxelor de autostradă.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt