Constructorul chinez de automobile electrice BYD (”Build Your Dreams”) - primul producător mondial şi marele rival al Tesla - vrea să se extindă pe piaţa din Uniunea Europeană (UE) şi urmează să construiască o uzină de maşini în Ungaria, anunţă grupul, relatează AFP.
”BYD se pregăteşte să construiască prima sa uzină de maşini private la Szeged, în Ungaria, marcând o etapă semnificativă către mobilitatea verde în Europa”, anunţă pe X BYD Europe, preluată de news.ro.
Prin această nouă uzină de automobile, grupul ”speră să accelereze intrarea vehiculelor de turism cu energie nouă pe piaţa europeană, să-şi aprofundeze prezenţa mondială şi să promoveze în mod activ transformarea verde a infrastructurilor energetice mondiale”, anunţă el.
Uzina urmează să fie construită în etape şi să creeze mii de locuri de muncă la faţa locului, anunţă BYD.
Ea ”va fi una dintre investiţiile cele mai importante din istoria şi economia Ungariei”, se felicită într-un comunicat minitrul ungar de Externe Peter Szijjarto, fără să prezinte cifre.
Ungaria este pe cale de a deveni un producător major de baterii de vehicule electrice - a doua în UE, după Germania -, la o uzină uriaşă prevăzută tot de un grup chinez, CATL.
Anterior a fost relatat că BYD şi statul ungar sunt aproape de momentul la care vor anunţa o investiţie mare pentru construcţia unei uzine de maşini electrice la Szeged, oraş situat la 175 km de Budapesta şi 100 de km de Arad. Investiţia va fi de ordinul miliardelor de euro şi va fi cea mai mare uzină a unui producător auto chinez în Europa, scrie Financial Times.
Discuţiile se poartă de mai multe luni, iar cei de la BYD au avut în vedere mai multe ţări europene pentru mega-uzină: Franţa, Germania, Spania, Polonia, Ungaria.
BYD va fabrica şi baterii pentru electrice, capitol la care este foarte bună, aşa că investiţia va fi mare.
Ungaria a atras mari investiţii din domeniul auto, datorită politicii promovate de Viktor Orban care oferă subvenţii mari. Contează enorm şi infrastructura, dar şi forţa de muncă mult mai ieftină decât în Vest.
Ungaria este parte a proiectului chinez de infrastructură Belt and Road Initiative şi unul dintre proiectele care se fac şi cu bani din China este noua cale ferată Budapesta - Belgrad.
BYD are o mică uzină de autobuze în Ungaria.
BYD este o companie mamut, având peste 630.000 de angajaţi, conform propriilor date. Va încheia anul cu aproape două milioane de maşini electrice produse, iar în Europa are în gamă cinci modele, cu preţuri între 30.000 şi 72.000 de euro.
BYD a intrat începând cu anul 2022, în mai multe ţări europene şi, faţă de acum un deceniu, calitatea maşinilor companiei a crescut mult, sunt şi tot mai multe tehnologii pe ele şi s-a lucrat mult la capitolul design exterior, iar pentru asta BYD a angajat şi designeri europeni.
Cele mai optimiste analize de piaţă arată că mărcile chineze ar putea ajunge să aibă 15% din piaţa europeană a maşinilor full-electrice, iar BYD ar putea ajunge să vândă nu câteva mii de electrice pe an, ci 500.000.