Podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila, va fi gata la finalul acestui an. Cu trei luni mai devreme decât era anunţat,
în ciuda întârzierilor intervenite pe parcurs. Vântul puternic a fost, în principal, cel care a cauzat întârzierile. Construcţia
aceasta reprezintă cea mai mare investiţie din Romania, din ultimii 30 de ani.
A doua mare aglomerare urbana dupa Bucuresti, zona Galati-Braila, va beneficia nu doar de constructia podului, ci
si de finalizarea altor importante investiţii in infrastructura, cum ar fi drumurile de legatura si porturile celor două orase.
Lucrarile la podul suspendat peste Dunare sunt platite la timp, dar exista totusi o mică intarziere la program, care va fi
recuperată, spun constructorii. Tablierele care vor forma calea de rulare nu au fost încă montate toate.
Si lucrarile la drumurile de legatura sunt in intarziere, din cauza expropierilor. Ministrul Transporturilor crede insa ca
timpul pierdut se vor recupera. Recent s-a aprobat in guvern un act normativ care grabeste procedura in cazul
expropierilor cauzatoare de intarzieri.
Cu toate întarzierile, podul va fi gata, cel mai probabil, in decembrie, desi termenul final initial era pentru martie anul
viitor. 23 de kilometri insumeaza proiectul a ceea ce va fi podul suspendat peste Dunare. Din aceştia, lungimea efectiva este de aproape 2 km. În rest, sunt cai de acces, viaducte si un nou drum Braila Jijila. Latimea totală a podului suspendat va fi de 31 metri, iar calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulatie si doua benzi pentru trafic pietonal.
Peste 500 milioane de euro este valoarea investitiei in podul suspendat peste Dunăre, mare parte din fonduri fiind de la
Uniunea Europeana.