Hidroelectrica a primit cele mai mari amenzi de la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) în perioada 1 iulie 2020 - 30 iunie 2021, în timp ce Enel este compania pe numele căreia s-au depus cele mai multe reclamaţii, arată datele furnizate de ANRE pentru AGERPRES.
Astfel, în perioada menţionată, autoritatea a gestionat un număr de 11.256 de reclamaţii, dintre care 8.053 în sectorul energiei electrice şi 3.203 în sectorul gazelor naturale, în contextul liberalizării pieţelor.
În privinţa energiei electrice, pe numele Hidroelectrica s-au primit 806 reclamaţii, în urma căreia compania a primit 109 sancţiuni în valoare totală de 1,59 milioane de lei.
Enel Energie Muntenia a avut 2.481 de plângeri pe numele său şi a primit 132 de amenzi în valoare de 1,325 milioane de lei. Enel Energie a generat 1.210 reclamaţii şi a primit 105 sancţiuni de 1,22 milioane de lei.
În topul furnizorilor de electricitate cu probleme urmează Electrica Furnizare - 994 reclamaţii, 48 de sancţiuni de 720.000 lei, E.ON Energie - 460 reclamaţii, 28 de sancţiuni de 620.000 lei şi CEZ Vânzare, cu 239 plângeri şi 19 amenzi de 270.000 lei.
Principalele aspecte reclamate au fost modul de facturare a energiei, contractarea, procedura de schimbare a furnizorului, aspecte legate de conectare şi deconectare, precum şi relaţia cu clienţii.
În ceea ce priveşte piaţa gazelor, E.ON Energie este compania cea mai amendată. ANRE a primit pe numele ei 231 de reclamaţii şi a dat 42 de amenzi în valoare de 560.000 de lei.
Enel Energie Muntenia este a doua, cu 155 de reclamaţii şi 19 amenzi de 225.000 de lei. Urmează Engie România, cu 228 plângeri şi 11 amenzi de 130.000 de lei.
agerpres.ro