Frecvenţa daunelor RCA înregistrată în cazul autovehiculelor, de aproape 4 ori mai mare decât media pieţei

Frecvenţa daunelor RCA înregistrată în cazul autovehiculelor, de aproape 4 ori mai mare decât media pieţei

Frecvenţa daunelor RCA înregistrată în cazul autovehiculelor pentru transportul bunurilor este de aproape 4 ori mai mare decât media pieţei, potrivit unui comunicat al Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România.

"UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România îşi exprimă public îngrijorarea cu privire la avalanşa de informaţii false şi instigări lansate în spaţiul public de către o organizaţie din zona de transporturi comerciale, fără competenţe în domeniul asigurărilor. Industria de asigurări vine astfel cu o serie de clarificări necesare, mai ales că materialul transmis mass-media pare a reprezenta şi o încercare de a folosi contextul actual pentru a promova propria agendă a acestei organizaţii, urmărind probabil să pună presiune pe factorii de decizie. Afirmaţiile acestei organizaţii, care probabil nu înţelege sau nu doreşte să înţeleagă principiile şi mecanismele de funcţionare ale asigurărilor, inclusiv ale asigurărilor RCA, ţin de zona fake news şi a senzaţionalului cu orice preţ, fiind probabil lansate fără responsabilitate şi fără o fundamentare onestă şi pertinentă, bazată pe analiza unor date financiare concrete. Pentru o corectă informare a românilor, precizăm că frecvenţa daunelor RCA înregistrată în cazul autovehiculelor pentru transportul bunurilor este de aproape 4 ori mai mare decât media pieţei. Astfel, conform Raportului Autorităţii de Supraveghere Financiară , frecvenţa accidentelor pentru vehiculele de transport cu o masă de peste 16 tone este de 22,5%, faţă de circa 6%, cât este frecvenţa medie a daunelor RCA. Acest lucru înseamnă că, din fiecare 100 de astfel de vehicule de transport înmatriculate, cel puţin 22 produc accidente în trafic soldate cu pagube materiale (de regulă de o gravitate semnificativ mai mare decât alte categorii de autovehicule) sau vătămări corporale şi de decese", se spune în comunicat.

Mai mult, în plus faţă de frecvenţă, şi dauna medie despăgubită în baza poliţelor RCA pentru aceste tipuri de autovehicule este semnificativ mai mare decât dauna medie înregistrată la nivelul întregii pieţe.

"Aşadar, comunicatul acestei organizaţii denaturează realitatea şi încearcă să mute atenţia publicului de la un comportament în trafic care afectează financiar toţi plătitorii de RCA şi întregul ecosistem al asigurărilor. Toate acestea contribuie la o realitate - linia RCA este una neprofitabilă pentru companiile de asigurări: pentru fiecare 100 de lei încasaţi din RCA, asigurătorii trebuie să scoată din buzunar în plus circa 30 de lei, conform datelor ASF. Or, nimic din realitatea pieţei de asigurări RCA, rezultată din date statistice şi financiare publice şi verificabile, nu reiese din comunicatul agresiv al acestei organizaţii. În plus, comunicatul sfidează o logică economică elementară, prin afirmaţii de genul: "Creşterea preţurilor la energie nu justifică în niciun fel scumpirea poliţelor de asigurare, însă această scumpire contribuie la scăderea nivelului de trai din România, pentru că asta îşi doresc societăţile de asigurări care vând poliţe RCA", se arată în comunicat.

Conform UNSAR, o asemenea afirmaţie este de o gravitate rară. Organizaţia menţionează că orice asigurător activând pe o piaţă concurenţială de servicii financiare nebancare este interesat ca potenţialii clienţi să dispună de resurse financiare care să le permită să acceseze protecţia financiară oferită prin intermediul a diverse tipuri de asigurare - şi, prin urmare, speră la o creştere a nivelului de trai a populaţiei.

"Nu în ultimul rând, subliniem faptul că materialul transmis mass-media conţine (în plus faţă de numeroase alte speculaţii, acuzaţii nefondate, date fără surse oficiale) afirmaţii agresive şi ameninţări care pot fi considerate veritabile încercări de intimidare şi presiune asupra autorităţilor publice. În încheiere, ne exprimăm încă o dată deschiderea şi credinţa fermă că dialogul onest, deschis şi profesionist este calea cea mai bună pentru găsirea unor soluţii care să răspundă cu adevărat nevoilor consumatorilor şi clienţilor din România", se mai spune în comunicat.

Sursa> Agerpres

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt