Fost ministru al Transporturilor: Putem investi un miliard de euro din PNRR în siguranţa pe căile ferate. Nu a fost cheltuit niciun ban

Fost ministru al Transporturilor: Putem investi un miliard de euro din PNRR în siguranţa pe căile ferate. Nu a fost cheltuit niciun ban

În anul în care se împlinesc 100 de ani de la apariţia acarului Păun, celebrul vinovat de serviciu, căile ferate din România sunt într-o stare de decapitalizare materială şi umană fără precedent.

Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a declarat la Prima News că infrastuctura feroviară a fost devalizată după Revoluţie.

„În ultimii 30 de ani s-a furat pe rupte, nu s-au făcut investiţii în întreţinere, sistemul de transport are nevoie de investiţii mari pentru asta. Acum avem şansa prin PNRR, să luăm un miliard de euro pentru a investi în siguranţa pe calea ferată. Până în prezent s-au cheltuit zero euro, iar ministrul este dispărut în toată această dezbatere, Grindeanu e plecat, n-a spus nici măcar ce măsuri vor fi luate după accidentul de la Roşiori”, a spus fostul ministru.

El a adăugat că „foarte mulţi noi aşa-zişi specialişti au fost aduşi de la partid, de au ajuns să ocupe toţi netoţii post de specialişti”.

„De exemplu, în septembrie au fost două trenuri de călători mergeau unul către altul, între Mogoşoaia şi Pajura, se numeşte tren contra tren. Pentru politicienii români calea ferată nu este un proiect sexi. Dacă am avea mâine un TGV primit cadou în 5 sau 10 ani ar avea limită la 80 de km pe oră de la peste 400. Cu trei miliarde de euro, în 6-7 ani am putea avea reţeaua magistrală refăcută. România trebuia să ajungă la 1000 km reabilitaţi pe an, nu suntem nici la 200”, a mai declarat Drulă.

Răzvan Cuc, fost ministru al transporturilor, a adăugat că trebuie investit şi în formarea profesională, pentru că foarte mulţi specialişti de la CFR s-au pensionat.

Despre accidentul de la Roşiori, fostul demnitar a spus că este şi vina materialului rulant, prea vechi şi uzat.

„Totuşi, sunt tot felul de mecanisme de siguranţă pe locomotive, care să se asigure de exemplu că mecanicul nu adoarme, iar la anul vor veni noi sisteme de siguranţă”, a adăugat Cuc.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt