Un studiu realizat de Jato Dynamics pe marginea evoluţiei preţurilor automobilelor electrice arată că în Europa şi SUA producătorii au crescut aproape constant preţul de vânzare, pe măsura subvenţiilor acordate de guverne, în timp ce în China maşinile cu baterii au devenit tot mai ieftne de la un an la altul.
Maşinile electrice au deja aproximativ 10 ani de când au început să apară ca modele de serie, iar preţul lor nu a început, deocamdată să scadă, aşa cum se prefigura la momentul apariţiei lor. Singura piaţă pe care s-a produs efectul de ieftinire raportat la volumele vândute este, culmea, China, o ţară care în care capitalismul are note puternice de socialism. China este prima ţară care a adoptat propulsia electrică pe scară largă şi care a decis să acorde subvenţii constructorilor de automobile cu baterii.
Constructorii au primit în 2010 subvenţii masive pentru a cumpăra baterii pentru vehiculele produse, astfel că măsura a stimulat masiv producţia de astfel de maşini. Pe măsură ce piaţa a fost umplută de oferte electrice, statul s-a retras din această afacere, iar apariţia pandemiei de coronavirus a coincis cu reducerea acestor subvenţii. Chiar şi aşa, guvernul chinez a decis să acorde reduceri la achiziţia maşinilor electrice, până în 2022. Planul anunţat de China prevede reducerea în continuare a sumelor acordate la achiziţie, fiind introduse plafoane în funcţie de autonomia maşinilor cumpărate.