Criza de combustibil a paralizat Marea Britanie. Este un lanţ vicios. Transportatorii nu au unde să îşi alimenteze maşinile, aşa că marfa lipseşte de pe rafturile din magazine. Problemele sunt însă şi mai grave. Chiar dacă benzina şi motorina nu ar lipsi de la pompă, deficitul uriaş de şoferi profesionişti din Regat ar face ca lanţurile de aprovizionare să fie la fel de afectate.
Bogdan este curier şi lucrează în Marea Britanie de câţiva ani. Mulţi români, polonezi, bulgari şi alţi europeni care se aflau în Regat nu au depus însă documentaţia necesară pentru a putea munci în Marea Britanie şi după Brexit. S-a ajuns astfel în situaţia ca piaţa britanică a muncii să se confrunte cu cea mai mare criză de personal din ultimii 25 de ani.
În contextul crizei de carburant, autorităţile au decis să instituie măsura extremă a raţionalizării consumului. Un şofer nu poate poate alimenta peste valoarea de 35 de lire sterline.
Cozile din faţa benzinăriilor au devenit un fenomen la ordinea zilei.
Crizei de carburnaţi i se suprapune o altă criză. Marea Britanie are un deficit de peste 100 de mii de şoferi
profesionişti.
Sloganul joburi pentru britanici îşi arată acum reversul. Premierul Boris Johnson mizează acum pe o relaxare
temporară a criteriilor de acordare a permiselor de muncă. 10 de mii de astfel de documente au fost deja eliberate pentru şoferii de pe continent dispuşi să lucreze în Marea Britanie până în luna decembrie. Şi salariile oferite de angajatori au explodat. Venitul anual al unui şofer de TIR poate ajunge acum chiar şi la 70 de mii de lire sterline. La care se mai adaugă şi un bonus consistent la angajare.