Trenul este cel mai sigur mijloc de transport din întreaga lume. Nu şi în România. Problemele căilor ferate au explodat. Legătura spre mare a Capitalei este aproape paralizată după ce 2 trenuri de marfă au deraiat zilele precedente şi au avariat grav infrastructura feroviară. Este însă doar vârful icebergului. Problemele de subfinanţare ale CFR-ului sunt cronice. România are o reţea de cale ferată egală cu cea a Austriei. Investiţiile anuale ale statului român sunt însă de 10 ori mai mici.
Cinci vagoane ale unui marfar care circula pe ruta Constanţa - Lehliu au deraiat miercuri. Cu o zi înainte pe o altă linie care duce către litoral o altă garnitură a sărit de pe şine. În urma acestor incidente, circulaţia feroviară din estul ţării a fost complet dată peste cap. Specialiştii spun că de vină ar fi starea precară a infrastructurii dar şi vechimea vagoanelor.
Din cauza stării precare a căilor ferate, viteza medie de deplasare a trenurilor de pasageri este de 40 de kilometri la oră. Doar anul trecut, CFR a introdus aproape 400 de restricţii de viteză pe tronsoanele unde şinele erau puternic deteriorate şi puneau în pericol viaţa celor care circulă cu trenul.