ANAF cere transportatorilor rutieri de marfă în UE plăţi suplimentare de peste 300 mil. lei. Tiriştii, care bat IT-ul în balanţa BNR, vor să protesteze pe 29 septembrie la Bucureşti cu 5.000 de autovehicule, dar au primit voie doar cu 500

ANAF cere transportatorilor rutieri de marfă în UE plăţi suplimentare de peste 300 mil. lei. Tiriştii, care bat IT-ul în balanţa BNR, vor să protesteze pe 29 septembrie la Bucureşti cu 5.000 de autovehicule, dar au primit voie doar cu 500

ANAF a încheiat în perioada martie - iunie anul acesta un număr de 58 de inspecţii fiscale la firme care fac transport transfrontalier de marfă, în urma cărora a stabilit sume suplimentare în valoare de 283,37 milioane lei, potrivit unui document ANAF analizat de Profit.ro. O mare parte a acestei sume provine, probabil, din reîncadrarea diurnelor şoferilor ca venituri de natură salarială, ceea ce presupune un nivel mult mai ridicat de taxare. ANAF are în derulare încă 41 de astfel de inspecţii fiscale, despre care afirmă că nu ca obiectiv impozitarea "diurnei", dar că inspecţiile au constat că au fost acordate sume de bani denumite generic "diurnă", în funcţie de productivitatea muncii, aceste sume neavând legătură cu destinaţia indemnizatiilor de delegare/detaşare prevăzute de lege, fiind acordate în vederea asigurării salariului minim din statul membru.

Firmele care fac transport rutier de marfă se plâng că, din cauza sumelor foarte mari stabilite de ANAF, riscă falimentul. Deşi a fost format un grup de lucru din care fac parte reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, ANAF şi transportatorilor, reprezentanţii acestor instituţii nu au ajuns la un rezultat. În acest context, PNL partid aflat în prezent la guvernare a pregătit un proiect de lege care ar clarifica situaţia în privinţa inspecţiilor ANAF, însă demersul ar putea fi afectat de actuala criză politică.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt