Activitatea portului, blocată de vagoane ruginite

Activitatea portului, blocată de vagoane ruginite

700 de vagoane vechi de la CFR blochează activitatea în Portul Constanţa. Vapoarele stau la rând ca să descarce, iar
mărfurile pleacă greu cu TiR-urile pe şosele, în timp ce căile ferate sunt sufocate de rable ruginite de decenii. Ministrul
Transporturilor s-a luat cu mâinile de cap: Şefii companiilor feroviare de stat au la dispoziţie 2 zile pentru a veni cu soluţii
de deblocare a liniilor de tren din Portul Constanţa.

Războiul din Ucraina a adus o creştere de 2 ori a traficului naval prin Portul Constanţa, însă, bucuria autorităţilor navale a
fost de scurtă durată. În scurt timp, s-au văzut limitele portului Constanţa : nu poate să preia un volum uriaş de mărfuri
pentru că nu are cum să le transporte. De zeci de ani, calea ferată este blocată de rugină şi de vegetaţie.

De cand a izbucnit războiul, portul Constanţa preia 5o de nave zilnic, faţă de 33 anul trecut. La 1 martie, statistica arăta
că în Portul Constanţa sunt procesate suplimentar 7000 de containere pe zi.

TiR-urile nu fac faţă să ia containerele de pe cheu. Trebuiesc garnituri feroviare şi locomotive de manevră care să faca dute/
vino în triaj.

Din 7oo de vagoane, doar jumătate pot să meargă trase de locomotive. 5o% dintre ele sunt rable nefuncţionale bune
doar de topit în combinate siderurgice. Toate trebuiesc mişcate cumva, din loc.

Compania de Stat CFR Marfă are o cotă de piaţă de aproximativ 20% şi deţine peste 900 de locomotive şi
aproximativ 27.000 vagoane, însă în circulaţie sunt numai jumătate dintre ele. Zece mii de vagoane sunt sub sechestrul
Fiscului pe care l-a pus CFR Infrastructură, pentru neplata multor taxe la bugetul statului.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt