Greva angajaţilor STB continuă şi astăzi. Bucureştenii care erau dependenţi de autobuze sau tramvaie au fost nevoiţi să meargă şi astăzi pe jos, cu metroul sau cu taxiul. Traficul în Capitală este paralizat, iar angajaţii refuză să revină pe traseu în ciuda unei a doua hotărâri judecătoreşti care spune că greva este ilegală. Vor ca directorul să demisioneze, altfel greva va continua şi în acest weekend.
Pentru a doua zi la rând, autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele nu au circulat în Capitală. Şoferii au protestat în
depouri şi cer în continuare ca salariile să le fie majorate.
Încă de la ora 6 dimineaţa Nicuşor Dan a mers la sediul STB pentru a rezolva situaţia, însă fără succes.
Angajaţii riscă desfacerea contractului de muncă dacă nu se întorc la lucru.
Sindicaliştii vor ca directorul să fie demis şi spun că nu vor înceta greva până nu se va întâmpla acest lucru. O ambiţie iresponsabilă a liderului de sindicat, Vasile Petrariu, crede Nicuşor Dan.
În timp ce liderii de sindicat se ceartă cu primăria şi conducerea, bucureştenii suferă Astăzi un singur tramvai a circulat iar oamenii au trebuit să găsească alternative pentru a ajunge la serviciu sau acasă.
Instanţa a decis, pentru a doua oară, că greva este ilegală şi angajaţii trebuie să îşi reia imediat activitatea. Lucru care nu s-a întâmplat.
Şi Poliţia s-a autosesizat în acest caz şi efectuează cercetări cu privire la săvârşirea infracţiunii de declararea a grevei de către organizatori cu încălcarea condiţiilor prevăzute de lege.
În caz de grevă, angajaţii STB ar trebui să asigure o treime din transportul public. La sediul Primăriei Capitalei au fost toată ziua negocieri cu sindicaliştii STB, însă şi de această dată fără vreun rezultat
74% din bugetul STB este cheltuit pe salarii. Un şofer de autobuz câştigă între 2.700 de lei şi 7.800 de lei net, iar un şofer de troleibuz sau un vatman câştigă în medie 6 mii de lei pe lună. Sumei se adaugă şi tichetele de masă în valoare de 440 de lei. De asemenea, anual, şoferii primesc şi prime.
Ultimele controale au găsit însă nereguli la Societatea de Transport Public. Se pare că, în 2021, s-a descoperit un
supraconsum de 220 de tone de motorină, adică un prejudiciu de 1,4 milioane de lei.