Director de şcoală: Să nu se aştepte nimeni că profesorii se vor schimba după apariţia legii

Director de şcoală: Să nu se aştepte nimeni că profesorii se vor schimba după apariţia legii

Trebuie să „tăbărâm” pe parlamentarii din circumscripţiile noastre şi să le dăm amendamente la pachetul de legi ale Educaţiei, pe care să le împingă spre adoptare, a declarat la Prima News directorul de şcoală Viforel Dorobanţu.

„Eu îmi pun mare speranţă în ordinele de ministru care vor împăna această lege, dar să nu se aştepte nimeni că profesorii se vor schimba după apariţia legii”, a subliniat Dorobanţu, care este directorul unei şcoli pilot.

El a subliniat că examenele de evaluare nu trebuie făcute în beneficiul profesorului sau ca instrument punitiv, ci ca să arătăm cât ştie elevul respectiv.

Şi liderul federaţiei părinţilor, Iulian Cristache, a spus că nu este de acord cu evaluarea elevilor aşa cum este prevăzută în noul proiect de lege, din cauza diferenţelor dintre rural şi urban.

„Copiii din sistemul rural nu au parte de educaţia pe care şi-ar dori-o, iar învăţarea stă pe umerii părinţilor. Copiii au nevoie de ajutor de la părinţi, care fac eforturi şi-i trimit copiii la meditaţii. Trebuie să aducem rurarul la nivelul urbanului”, a spus Cristache.

„Prin această lege facem un pas înapoi. Sunt măsuri despre care cred că nu vor fi aplicate niciodată. Modul de reglementare a evaluării naţionale nu este doar inechitabil, ci reprezintă un pas înapoi în învăţământul românesc”, a subliniat Ariana Dudună, preşedintele Asociaţia Elevilor din Constanţa.

Radu Szekely, specialist în educaţie, a declarat că legea în forma actuală nu permite realizarea de programe pilot şi că ar trebui să existe mai multă libertate de alegere la evaluări.

„E foarte greu să schimbi un sistem unic şi să-l tot reglezi ar trebui să avem un sistem paralel, pe care elevii să-l testeze şi să păstrăm sistemul care este bun, pe cel vechi sau pe cel nou. Mi-aş fi dorit ca legea să ofere mai multă autonomie. Nu vedem arte nicăieri în probele astea de evaluare, lipseşte de tot, nu există partea de creativitate şi dezvoltare emoţională”, a precizat specialistul.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt