Un adevăr care doare: marii retailerii au înregistrat creşteri solide ale afacerilor şi cu plafonarea adaosurilor impusă de PSD

Un adevăr care doare: marii retailerii au înregistrat creşteri solide ale afacerilor şi cu plafonarea adaosurilor impusă de PSD

Marile lanţuri de comercianţi din România declară, în aceste zile, că nu susţin intenţia Guvernului Marcel Ciolacu de a extinde plafonarea adaosului comercial la toate produsele româneşti. Cu toate acestea, aceştia au avut în 2023 cifre de afaceri-record, când s-a văzut o stimulare a consumului, în principal ca urmare a plafonării.

Plafonarea preţurilor la alimentele de bază, aplicată de PSD pentru a proteja românii şi mai ales pe cei cu venituri mici şi medii a fost, conform datelor statistice, dar şi a Băncii Naţionale a României, principala măsură ce a susţinut consumul privat din România atât anul trecut, cât şi în primul trimestru al anului 2024 şi a contribuit la reducerea inflaţiei.

Datorită măsurilor implementate de social-democraţi, nivelul consumului a generat la rândul său vânzări din comerţul cu amănuntul în creştere, respectiv, a permis marilor retaileri să înregisteze în 2023 cifre de afaceri mai mari şi procente cu cifre duble, faţă de anul anterior.

Comercianţii sunt supăraţi pe plafonare, dar au crescut datorită acesteia

Potrivit datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), anul trecut, marii retaileri au înregistrat creşteri, în unele cazuri, şi de peste 10% faţă de 2022, la nivelul cifrei de afaceri.

De exemplu, Penny România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, reprezentând un avans de 16% faţă de anul anterior, compania reuşind să facă şi investiţii de peste 634 de milioane de lei şi să deschidă zeci de noi magazine.

La fel, retailerul Metro, cu 30 de magazine tip cash & carry la nivel naţional şi franciza LaDoiPaşi, a depăşit anul trecut o cifră de afaceri de 10 miliarde de lei, în creştere cu peste 10% faţă de 2022.

Lidl, liderul comerţului românesc după cifra de afaceri, a depăşit, conform datelor provizorii, nivelul de 4 de miliarde de euro cifră de afaceri şi profit de peste 1 miliard de euro, de asemenea cu peste 10% creştere faţă de anul anterior.

Selgros a anunţat şi el, pentru 2023, rezultate în creştere, cifra de afaceri a firmei cu sediul în Braşov urcând cu 5% faţă de anul precedent. Retailerul se apropie astfel, la doar 100 de milioane de euro de o cifră de afaceri anuală de peste 1 miliard de euro.

Mai mult, cu un avans de 19% al valorii vânzărilor comparativ cu 2022, faţă de un plus de 10% în cazul hypermarketurilor şi supermarketurilor, discounterii au devenit în premieră anul trecut prima opţiune a românilor pentru achiziţiile de produse de larg consum, ajungând la o cotă de piaţă de 26,6% din total achiziţiilor.

În 2024, bunele rezultate de anul trecut susţin planuri ambiţioase pentru retaileri

Plafonarea preţurilor nu pare sa le fi pus probleme de dezvoltare retailerii. Marile lanţuri anunţă, pentru 2024, planuri ambiţioase de expansiune, unele reţele având de gând să menţină ritmul setat în anul anterior, în timp ce altele apasă pedala de acceleraţie. Iar asta într-un an în care se vor vedea primele efecte ale marilor tranzacţii de fuziuni şi achiziţii din 2023.

Comerţul modern local a depăşit la finalul anului trecut pragul de 4.500 de magazine,  după ce retailerii au deschis circa 320 de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount şi proximitate modernă, arată calculele şi estimările Ziarului Financiar.

Afla mai multe desprepsdplafonarepreturi
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt