Valea Oltului, una dintre cele mai importante şi aglomerate rute din România, a fost redeschisă complet circulaţiei mai repede cu două zile, după ce lucrările au fost finalizate mai devreme decât era programat. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cel care a verificat constant stadiul lucrărilor pentru ca termenele să fie respectate, a făcut anunţul oficial, subliniind mobilizarea exemplară a antreprenorului turc şi răbdarea de care au dat dovadă românii în această perioadă critică.
„Vreau să mulţumesc românilor care au avut răbdare şi care au înţeles necesitatea închiderii acestui sector de drum timp de o lună. Este un semn de solidaritate prin care toţi am demonstrat că dorim să construim cât mai repede Autostrada Sibiu – Piteşti. Astfel, ne vom bucura de beneficiile pe care le generează Coridorul 4 Pan European, care tranzitează România, între Constanţa şi Nădlac”, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook.
Lucrările, care au presupus închiderea zilnică a sectorului DN7, Valea Oltului, între Boiţa şi Lazaret, în intervalul 6.00 - 20.00, au fost iniţiate pe 8 iulie şi programate să se finalizeze pe 9 august. Antreprenorul turc a reuşit însă să finalizeze lucrările cu două zile mai devreme, defrişând aproximativ 10 hectare de pădure din zonele critice şi pregătind traseele necesare pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii.
Autostrada Sibiu-Piteşti, proiect prioritar pentru Guvernul Ciolacu
Aceste lucrări fac parte din proiectul de realizare a autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, un proiect crucial pentru infrastructura României. Autostrada, cu o lungime totală de peste 122 km şi împărţită în cinci secţiuni, va lega centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o componentă vitală a Coridorului 4 Pan European.
Secţiunea 2, la care s-a lucrat acum, este considerată cea mai dificilă, implicând construcţia a şapte tuneluri pe o lungime de 31 km. Finalizarea acestei secţiuni va aduce o îmbunătăţire semnificativă a conectivităţii şi va reduce timpul de călătorie între Sibiu şi Piteşti, contribuind astfel la dezvoltarea economică a regiunii.
O decizie contestată, dar necesară
Decizia de a închide Valea Oltului pentru o perioadă de aproape o lună de zile a fost una dintre cele mai curajoase din istoria recentă a Ministerului Transporturilor. Sorin Grindeanu a subliniat că nu poate amâna lucrările doar din motive electorale, ci trebuie să prioritizeze dezvoltarea infrastructurii.
„În acest moment, în România sunt în lucru aproape 800 km de autostradă şi drumuri expres. Astăzi, când vorbim, nu-mi permit să oprescdoar din raţiuni electorale (...). Asta este. Îmi asum, ştiu că este o decizie care provoacă nemulţumire, dar nu există altă soluţie dacă vrem să avem autostrăzi în România", a declarat Grindeanu.
Redeschiderea circulaţiei pe Valea Oltului şi progresul rapid al lucrărilor de la autostrada A1 Sibiu-Piteşti reprezintă un moment important pentru infrastructura din România. Prin decizia de a continua proiectul, în ciuda criticilor iniţiale, Sorin Grindeanu a demonstrat că, prin determinare şi gestionare eficientă, se pot realiza proiecte majore care să contribuie la dezvoltarea ţării, la reducerea decalajelor între regiuni şi la creşterea nivelului de trai al românilor.
(Comunicat de presa)