Mediul de business validează politica PSD de control al inflaţiei şi a creşterii Produsului Intern Brut (PIB). Nivelul de încredere a managerilor români în economie a atins cea mai mare valoare măsurată în ultimii patru ani. Astfel, indicele Confidex by Impetum Group a ajuns la cel mai înalt nivel de la lansare (52,5 puncte), în primul semestru din 2024.
Pe fondul scăderii inflaţiei, al creşterii PIB-ului şi al unui optimism crescut al mediului de afaceri autohton, dar şi internaţional, în legătură cu evoluţia economiei, valoarea indicelui Confindex a depăşit maximul anterior de 50,2, înregistrat în primul semestru al anului 2023. Rezultatele ediţiei a 10-a a studiului indică optimism, rezilienţă şi adaptabilitate din partea mediului de business românesc, peste o treime (34%) dintre managerii români declarându-se relaxaţi cu privire la economia autohtonă.
Gradul de optimism al managerilor români cu privire la economia românească a crescut, potrivit studiului, faţă de jumătatea anului trecut. Aceasta se datorează, pe de o parte, semnalelor pozitive la nivel de indicatori macroeconomici, cum ar fi scăderea inflaţiei şi creşterea PIB-ului, şi, pe de altă parte, adaptabilitatea mediului de afaceri de a căuta soluţii şi noi oportunităţi pentru a rămâne relevanţi pe piaţă.
În plus, aşa cum arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS), măsurile PSD de stimulare a mediului de afaceri din România, implementate de Guvernul Marcel Ciolacu, au permis ca economia românească să atingă anul trecut un nivel-record de investiţii, de peste 101 miliarde de lei. În plus, pentru 2024, este ţintită depăşirea pragului de 120 de miliarde de lei.
Potrivit datelor studiului Confidex, companiile din domeniul serviciilor sunt cele mai optimiste (indice de încredere 57,1 la nivelul sectorului), urmate de IT (53,7) şi construcţii şi comerţ (ambele domenii cu o valoare a indicelui de 52,6).
În contextul actual al pieţei, principalele priorităţi ale managerilor autohtoni sunt creşterea vânzărilor (48% dintre aceştia), retenţia angajaţilor (26%), îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii (26%), accesul la finanţare (22%) şi digitalizarea şi automatizarea (21%).