De frustrările acumulate în cozile interminabile de pe Valea Prahovei nu scapă nici Cătălin Drulă, proaspătul ministru de la Transporturi. De când este şef peste infrastructură, nu mai are pe cine să dea vina. Până la primele lucrări la autostrada Ploieşti – Braşov va mai trece ceva timp. Compania de Drumuri abia a semnat recent contractul pentru actualizarea studiului de fezabilitate şi proiectarea şoselei de mare viteză, care ar trebui să-i scape pe şoferi de cozile de pe DN1. Un studiu şi o proiectare ca la carte ne-ar putea ajuta ca lucrările de construcţie, atunci când vor începe, să avanseze rapid, fără sincope, spune ministrul.
"Am discutat cu dumnealor să se concentreze pe un traseu modern în zona critică a Văii Prahovei, cu tuneluri. E traseu cu tunel de 4 km la Buşteni, cu tunel de 2 km la Sinaia. Ar ajuta şi turismul să scoţi traficul din zonele respective.
I-am rugat să ne predea zone de documentaţie unde se poate mai uşor şi mai repede şi unde este critic, spre exemplu varianta ocolitoare de la Comarnic, ca să o putem scoate la licitaţie înainte de restul proiectului.
N-o să dureze câteva luni. Termenul contractual - e o licitaţie scoasă înainte să înceapă mandatul meu, e de vreo doi ani şi jumate pentru documentaţie", a declarat Cătălin Drulă