Apar primele concluzii în urma tragediei de la mina Jilţ. Maşinile neconforme şi drumurile neamenajate au dus la tragedia în care 3 oameni şi-au pierdut viaţa. Asta arată primele date ale raportului dat de corpul de control. De asemenea, cei de la Complexul Energetic Oltenia ar fi încercat chiar să ascundă urmele accidentului.
Maşini uzate, vechi de 40 de ani şi cauciucuri deteriorate. Sunt doar câteva dintre lucrurile neconforme pe care corpul de control le-a găsit la Complexul Energetic Oltenia. Angajaţii au fost puşi în pericol cu fiecare drum făcut către carieră în maşinile în care se îngrămădeau cu zecile. Iar nimeni nu a schimbat nimic atâta timp. O altă cauză a producerii accidentului au fost şi drumurile neamenajate.
Premierul a cerut verificarea la sânge a tuturor contractelor de achiziţie. Între timp, conducerea Complexului Energetic Oltenia a fost schimbată iar controalele au scos la iveală şi faptul că şeful de tură din ziua tragediei a fost avansat pe postul de director al carierei. A fost demis ulterior de ministrul Energiei.
Acuzaţiile rudelor şi minerilor ajung să se adeverească. Raportul inspecţiei muncii arată că cei de acolo ar fi încercat chiar să ascundă urmele accidentului.
Autovehicule noi de transport persoane au fost trimise la cariera Jilţ. Din 2018, Complexul Energetic Oltenia a primit numeroase amenzi, pentru condiţii neconforme de muncă. Vorbim despre sume ce depăşesc în total 400 de mii de lei. Nu s-a plătit un leu. Toate au fost contestate în instanţă.