Se schimbă legislaţia pentru maşinile pe gaz

Se schimbă legislaţia pentru maşinile pe gaz

Noi informaţii în cazul tragediei din Pantelimon, când o maşină pe gaz a explodat în timp ce era alimentată. Potrivit surselor Focus, maşina făcea parte dintr-un lot care a fost rechemat în service de către producător, încă din 2016, tocmai pentru ca butelia să fie schimbată. Deşi au trecut 7 ani de atunci, site-ul producătorului atestă că autoturismul nu a mai ajuns în service, să schimbe butelia.

Potrivit seriei de şasiu, maşina a făcut parte dintr-un lot care a fost rechemat în service pe 1 iulie 2016. Motivul? Site-ul producătorului spune că din cauza deteriorării mecanice a lacului exterior al rezervoarelor de combustibil de gaz se produce o coroziune treptată a acestora. Tot producătorul ne spune că acest lucru reprezintă un risc pentru viaţa şi integritatea corporală.

La doar 3 săptămâni de la această campanie, maşina a fost înmatriculată în România. Nu se ştie însă dacă noul proprietar a fost informat de rechemarea în service. Registrul Auto Român spune că sunt mai multe serviceuri autorizate în România, dar nu ştie câte dintre ele fac reparaţii la astfel de instalaţii.

Chiar dacă cererea de rechemare în service nu ar fi ajuns la noul proprietar, problema ar fi putut fi depistată dacă în legislaţie am fi avut revizii periodice. Accidentul în urma căruia un tânăr a murit ar putea accelera procesul legislativ. Potrivit Registrului Auto Român, sunt 3.100 de maşini care funcţionează pe gaz natural comprimat cu instalaţii montate din fabrică.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt