Centura Bucureştiului este cel mai aglomerat drum naţional din România. Pe aici trec pe oră, 30.000 de maşini. Nervii şoferilor sunt întinşi la maximum, iar coloanele se formează pe kilometri. Pasajele rutiere supraterane sunt o soluţie pentru decongestionarea traficului, dar construcţia lor mai mult bate pasul pe loc.
O incursiune pe centura Capitalei este un chin pentru şoferi chiar şi în weekend. Nici măcar inaugurarea unor lucrări de infrastructură, precum Pasajul Olteniţei, nu îi mai mulţumeşte. Pasajul se situează la ieşirea din Popeşti Leordeni, la intersecţia dintre centură şi Drumul Naţional 4. Construcţia a costat 270 de milioane de lei, cu 100 de milioane mai mult decât la începutul proiectului.
Şase pasaje de acest gen au rolul de a decongestiona traficul de pe Centura Capitalei. Trei dintre ele au fost inaugurate. La Cernica lucrările sunt gata în proporţie de doar 20%, iar contractul e reziliat, la Chiajna abia se licitează. Cel din Berceni, aflat într-un stadiu avansat, este aşteptat cu sufletul la gură de şoferi.
Construcţia de aici are şi ea o întârziere consistentă, pasajul ar fi trebuit inaugurat în vara anului trecut. Specialiştii spun că o îmbunătăţire a traficului pe zona de sud a centurii va fi posibilă doar după deschiderea Pasajului Berceni.
Inaugurarea Pasajului Olteniţei nu coincide şi cu închiderea şantierului. O dată cu deschiderea şi mutarea traficului pe pasaj, vor demara lucrările la drumurile aflate sub noua construcţie.
foto: www.news.ro