Pe șine, cu viteza melcului - Prima News

Pe șine, cu viteza melcului

Infrastructura feroviară este la pământ. Dureros este că în 1939 trenurile erau mai rapide. Acum, un drum pe o distanță de peste 500 de km este parcurs în 10 ore. Modernizarea căilor ferate mai are de așteptat. Vor trece două-trei decenii pana când trenurile vor reveni la timpii din 1996. Cat privește costul reabilitării infrastructurii, avem nevoie de patru miliarde de euro pentru unul dintre proiectele esenșiale ale României.

Industria și turismul simt din plin problema infrastructurii feroviare. Reţeaua de cale ferată din România este, în mare parte, uzată fizic și moral. În ceea ce privește degradarea magistralelor, în 25 de ani,
cel mai mult s-a uzat M900 București – Craiova – Timișoara. Pe această rută, cele mai rapide trenuri fac aproape zece ore, cu trei mai mult decât am face cu mașina.

Avem și situații încurajatoare. Există magistrale pe care viteza a crescut în ultimii zece ani, exemple fiind cele spre Constanța și Suceava. Ce nu ne-au lipsit niciodată au fost promisiunile autorităților. Modernizarea cailor ferate este în prim plan, în 2021, dădea recent asigurări fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode.



Total
0
Shares
Total
0
Share