Constanţa, noul El Dorado românesc?

Constanţa, noul El Dorado românesc?

Noul El Dorado românesc ar putea să fie judeţul Constanţa. După cifrele oficiale, Constanţa a ajuns unul din cele trei motoare ale creşterii economice din România. Imediat după Bucureşti şi în faţa Braşovului. Înainte să vă gândiţi, însă, la o mutare în căutarea pepitei de pe litoral, să privim puţin dincolo de cifre. Am încercat să aflăm dacă ele se oglindesc în vreun fel în infrastructura, viaţa sau transportul din judeţ.

Constanţa produce anual 53 miliarde de lei, iar economia judeţului a crescut cu aproape 7% anul trecut. Sunt cifre mari care produc surpriza printre analistii economici, pentru ca in medie, economia României a crescut cu doar 4,8% în termeni reali, adică după ce inflaţia a fost eliminată din calcul.

Portul Constanta a fost locomotiva care a tras dupa el intreg judetul in statistici.E o creştere care ar trebui să schimbe viaţa oamenilor care trăiesc la malul mării. În realitate, profitul nu se simte.

Anul trecut, Portul Constanta a câştigat zeci de milioane de euro din operatiuni portuare. Bogăţia nu se vede şi pe stradă.

Capitala judeţului pare sub asediu. Lucrările de reparaţii trenează de luni bune şi nici măcar o jumătate de procent din averea produsă de Portul Maritim nu se vede prin cartiere.

Constanta are si cea mai scumpa gigacalorie din ţară. 1590 de lei este preţul local al energiei termice stabilit pentru luna martie de societatea de termoficare a primăriei pentru consumatorii casnici.

A crescut cu aproape 100 de euro intr-o lună. În Portul care genereaza cresteri economice record, lucreaza 1o mii de localnici, însă Constanta nu vede niciun ban din dividendele portului.

În alte tari europene, porturile imbogatesc orasele si ridica nivelul de trai al comunitatilor locale. Dar portul Rotterdam de exemplu, are ca actionar primaria orasului, pe cand portul Constanta apartine Ministerului Transporturilor.

Portul Constanţa a avut cel mai bun an din istorie ca şi volum de mărfuri după ce Rusia a tăiat accesul Ucrainei la Marea Neagră. E doar o crestere de conjunctură. Fără investiţii si contributţa la prosperitatea zonală pe care toata lumea o asteapta de la Port, Constanţa va ramane un oras lipsit de perspectivă si de dezvoltare.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt