Acţiune surpriză a Antifraudei - a luat la control banii obţinuţi de YouTube-ri, dar şi veniturile atrase prin Facebook, Instagram, Tik-Tok. Sunt vizate persoane din domeniile muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii

Acţiune surpriză a Antifraudei - a luat la control banii obţinuţi de YouTube-ri, dar şi veniturile atrase prin Facebook, Instagram, Tik-Tok. Sunt vizate persoane din domeniile muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii

Antifrauda (DGAF) a declanşat o campanie de verificări vizând situaţiile fiscale ale persoanelor care obţin venituri, nedeclarate, din activităţi desfăşurate online pe platforme audio-video şi/sau pe site-uri de tipul reţelelor de socializare, relevă informaţii transmise pentru Profit.ro de către instituţie. Exemple de platforme vizate de controale sunt YouTube, ţinta principală a verificărilor, dar şi Facebook, Instagram sau Tik-Tok. Conform datelor Profit.ro, sunt verificate persoane din domenii diferite, cum ar fi cel muzical, de media, de IT, de gastronomie, de călătorii. Într-o discuţie cu Profit.ro, Selly, un vlogger cu un canal YouTube de succes, atrage atenţia că, în timp ce pe YouTube este uşor să câştigi nişte bani, "chiar şi pentru copii", declararea acestor sume la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai este la fel de uşoară, mai ales în cazul celor care nu au minime cunoştinţe fiscale.

În timp ce activităţile de pe YouTube, controlat de Google, sunt vizate direct, considerându-se că permit o monetizare facilă a audienţei, activităţile de pe alte platforme online sunt analizate în bună măsură din perspectiva relaţiei dintre paginile de pe aceste reţele şi canale de YouTube. O bună parte dintre cei care obţin venituri le declară, însă inspectorii Antifraudă vor să verifice acum situaţia financiară a celor despre care au informaţii că nu au declarat sau nu au declarat adecvat cât încasează.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt